Medans Lisan myser runt i den rosa...

... fuckar jag som sagt loss i Microsoft Word världen! Vet fortfarande inte vad jag ska skriva om men har gjort halva skiten nu xD Jag känner mig som fetaste nationalisten och rasist och vad det nu heter men ni får ha överseende med att jag helt enkelt bara skriver det som mina händer låter mig skriva. Spårat..

Ett litet urklipp ur min lilla idé! Ett mångkulturellt segregerat samhälle! Vände på hela skiten och tog Irak som exempel. Höhöhö

...Anta att man skulle flytta till t. ex. Irak, då skulle man inte vilja bli irakier för det. Man kommer inte att bli muslim, klä sig i slöja osv. Det är klart att det skulle vara spännande med ett nytt ställe och man skulle respektera dess seder men man skulle nog själv aldrig kalla sig för irakier.

Om man sen får barn i det nya landet så skulle det då bli "andra generationens invandrare". Jo för det skulle vi väl ändå bli? Invandrare. Men det är inte ofta folk från västvärlden kallar sig själva det. Kommer då detta barn kalla sig irakier? Det beror dels på om den ena föräldern är från Irak eller om den är från Sverige. Anta att nu båda föräldrarna är svenska, det finns inte en chans att barnet kommer se sig själv som irakier, men det kommer inte heller se sig som svensk. Det kommer inte att se Sverige som sitt hemland om det åker dit någon gång om året. Sverige blir då bara ett land där det har släkt.

Om det här barnet nu växer upp i ett område i Irak med bara svenskar alt. skandinavier så skulle det känna mer anknytning till sina föräldrars hemland. Men det växer fortfarande upp i Irak. Det finns en större chans att föräldrarna skulle känna sig hemma med sina egna och de skulle få använda sitt eget språk. Barnen skulle få lära sig både Irakiska seder och svenska. Jag tror även att irakier skulle tycka att det var spännande med ett "litet Sverige" i Irak.

Så varför inte ha segregerade små samhällen i Sverige också?...

Herregud vad ska ROL säga? ^^

Jag visste i alla fall vart jag själv stod vid 10 års ålder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0